•  Fri frakt från 499 kr, Snabba leveranser!
  •  Besök vår Skadeguide för tips och råd!

 Fri frakt vid köp över 499:-!
 Snabba leveranser!
 Besök gärna vår Skadeguide för tips och råd kring din skada!
 Du har väl inte missat vår Outlet? Där har vi riktigt bra priser. Och dessutom "Köp 4 betala för 3"

Leverans, Retur, Ångerrätt och Reklamation

Leveransinformation:
Din order skickas inrikes från vårt lager i Malmö, Sverige. Vi strävar efter att skicka din beställning så snart som möjligt. 

Vanligtvis skickas den samma dag om beställningen läggs innan 15:00, men vid hög arbetsbelastning eller vid helgbeställningar kan det ta 1-2 arbetsdagar.
Om vi av någon anledning inte kan skicka varan snabbare än så, meddelar vi dig via e-post. 

Observera att du är ensam ansvarig för att ge oss en korrekt och tillgänglig leveransadress vid beställning. Om den beställda varan inte hämtas ut av dig eller inte kan levereras på grund av felaktig adress, kommer varan att returneras till oss enligt postleverantörens etablerade rutiner.
Vid en sådan retur kommer du att debiteras en avgift på 199 SEK för extra frakt och hantering.


Leveranstid:
Normalt är leveranstiden 1-3 arbetsdagar, men exakt leveranstid kan inte garanteras på grund av externa transportörer som DHL & Postnord, då det är dessa rutiner som följs, och deras estimat som anges på hemsidan. Fördröjningar kan ibland förekomma.

Mindre paket skickas som Postnord Varubrev och levereras oftast till din brevlåda/dörr.
Skulle försändelsen vara för stor för att få plats i brevlådan, så kommer PostNord att leverera det till närmsta ombud, och du kommer då få en pappersavi i brevlådan för upphämtning. Detta kan då ta 1-2 dagar extra på grund av handläggningstiden enligt Postnord och uthämtningställets rutiner.

Tänk på att de flesta ställen i Sverige har varanndags postleverans. Du kan se vilka dagar du har leverans genom att ange ditt postnummer här på: Postnords hemsida

Större paket, som skor, skickas till DHL utlämningsställe. Du får ett sms när varan är redo för avhämtning.

Retur & Ångerrätt:

Du har 14 dagars ångerrätt för oanvända och oskadade varor från Sportsmart.se.
Vid retur ansvarar du som avsändare för försändelsen. Således rekommenderar vi att du använder dig av spårbara/försäkrade postalternativ, då du vid fall av felhantering av postleverantören är försäkrad mot förlust.

Vid skadad eller avsaknad originalförpackning debiteras 25% av produktens värde, såvida det inte var nödvändigt att bryta förpackningen för att inspektera produkten.

Nästan alla produkter kan returneras, förutsatt att dem inte har tagits i bruk och är i fullgott skick. Smutsiga eller använda produkter accepteras ej.

OBS: Om du har mottagit en produkt med en defekt eller en skada bör du inte returnera den till oss direkt. Läs mer om reklamationer längst ner på sidan.

Returnera din produkt:
Om du vill returnera din produkt med ångerrätten så ska det göras inom 14 dagar efter mottagandet av din produkt från Sportsmart.se och skickas till följande adress:

WePack AB
Stekelgatan 6
212 23 Malmö
Sverige

Vänligen bifoga en kopia av fakturan / orderbekräftelsen i returförsändelsen så att vi enkelt kan identifiera din order.

Du kan även/alternativt använda vårt returformulär, som du kan ladda ner här: (Kommer snart!)
(Eller om du föredrar så har konsumentverket ett standarformulär som också går bra att använda, du hittar den här: Konsumentverkets hemsida

Om det inte finns tillräckligt eller tydlig information berörande ett byte, så kommer de returnerade produkterna återbetalas / krediteras från fakturan istället.

Försändelser utan porto nekas och returneras till avsändaren, enligt postens rutiner.

Om du önskar att använda ångerrätten så får du tillbaka priset på produkten/produkterna så snart vi har mottagit och behandlat returen.
Vi reserverar oss upp till 14 dagar för att hantera en retur från och med att vi mottager den.

Pengarna återbetalas automatiskt med samma betalningsmetod som användes (T.ex Klarna, PayPal, Swish), till samma konto som du använde vid köp.

Sportsmart.se återbetalar inte fraktavgifter i samband med utövandet av returrätten.

Villkor för retur med erbjudanden:
Vid returnering upphör erbjudandet "köp X betala för Y" eller "köp X antal och få Y% i rabatt." Du betalar ordinarie pris för de varor du behåller.

Frågor angående betalning:
För frågor om fakturan från Klarna eller ändring av betalsätt, kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller https://www.klarna.com/se/kundservice.

Reklamation:
Om du har mottagit en produkt med en defekt eller en skada bör du inte returnera den till oss direkt. Skicka istället ett e-postmeddelande till vår supportavdelning på [email protected] så att vi kan bedöma problemet och lösa det så snabbt som möjligt.

Beskriv problemet i ditt e-postmeddelande och bifoga, om möjligt, en eller flera bilder som visar problemet. På så sätt kan våra kundtjänstmedarbetare snabbt utvärdera ärendet.

 Fri frakt vid köp över 499:-!
 Snabba leveranser!
 Besök gärna vår Skadeguide för tips och råd kring din skada!
 Du har väl inte missat vår Outlet? Där har vi riktigt bra priser. Och dessutom "Köp 4 betala för 3"